Gaziantep Belediyesi’nin Faiz Yükü: Milyarlarca Borç, Proje İflası
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin 2025 yılı faaliyet raporu, mali durumun giderek kötüleştiğini gözler önüne serdi. AKP yönetimindeki belediyenin raporunda, bütçenin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla arsa satışlarına ve kredi kullanımına yöneldiği, ancak bu çabaların sınırlı kaldığı ortaya çıktı. **BÜYÜYEN BORÇ VE FAİZ YÜKÜ** Faaliyet raporuna göre, belediye nakit akışını sağlamakta zorlandı. Yıl içerisinde hedeflenen arsa satışlarının yalnızca üçte biri gerçekleşirken, "bağış ve özel gelirler" kaleminde beklenen 1,5 milyar TL'nin sadece yüzde 16'sı tahsil edilebildi. Bu finansman açığı, yaklaşık 1 milyar TL’lik yeni bir kredi ile kapatıldı. Bütçede dikkat çeken bir diğer kalem ise faiz giderleri oldu. 2025 yılında 1,49 milyar TL'yi bulan faiz…