Kuryeler Yeni Uygulamaya Tepki Gösteriyor: Kazançlar Düşüyor
Gıda ve yemek dağıtım sektörünün önemli bir parçası olan motokuryeler, şu sıralar zor günler geçiriyor. Bir zamanlar ayda 200 bin lira civarında ciro yapan bu kuryeler, gelirlerinin düşmesi ve şirketlerin uyguladığı yeni "nakit tahsilat" sistemi nedeniyle sıkıntı yaşıyor. Müşteriden aldıkları nakit parayı anında belirli ATM'lere yatırmaları beklenen kuryeler, "Biz kurye miyiz, banka memuru mu?" diyerek isyan ediyorlar. Yeni uygulama ile birlikte kuryelerin gelirlerinin azalması ve iş yüklerinin artması, sektörde büyük bir huzursuzluğa sebep oluyor. Önceki sistemde, kuryeler aldıkları nakit ödemeleri günlük ihtiyaçları için kullanabilirken, hafta sonunda şirketle mahsuplaşarak fazla tutarı yatırabiliyorlardı. Ancak yeni sistemle, her kuruşun ATM'ye yatırılması zorunlu hale…