Görenler gözlerini ovuşturdu!

1980’den 2003’e Kadar Üretilen İlk Nesil Fiat Panda, Radikal Bir Dönüşüm Geçirdi

1980’den 2003’e kadar üretilen ilk nesil Fiat Panda, ferahlık ile pek de anılmayan bir araçtı. 3,41 metre uzunluğunda, 1,49 metre genişliğinde ve 1,43 metre yüksekliğindeki bu araç, sade bir tasarım ve işlevselliğiyle bilinen bir şehir arabasıydı. Ancak İtalyan meraklı ve tamirci Andrea Marazzi’nin yarattığı şey, sınırları zorluyor. Pandino adlı küçük kasabada Panda sahiplerinin bir toplantısında, Marazzi, kendi versiyonu olan sadece 50 santimetre genişliğinde bir modeli tanıttı.

Marazzi, gövdeden neredeyse tüm merkezi kısmı çıkararak ilginç bir tasarım yarattı. Araç hala hareket edebiliyor ancak kamu yollarında kullanılmak için uygun değil. Aracın homologe edilmemiş ve tescil edilmemiş olduğunun altını çizmek gerekir.

Aracın ön kısmı ciddi şekilde değişti. Genişlik sınırlı olduğundan, merkezi far aracın yüzünde hakimken yanlara sinyaller yerleştirildi. Ön tampon ölçülere göre yeniden ayarlandı ve minyatür kaput, yeni silüete zarif bir şekilde uyum sağlıyor. Ön cam, klasik bir otomobil camından ziyade denizaltı penceresini andırırken, tavan rafları ise hala mevcut ve ulaşılması kolay durumda.

Sürüş elektrikli çünkü benzinli motor bu kadar küçük bir alana sığmazdı. Aracın elektrikli motoru 24 voltluk bir scooter motorundan alındı ve araca 15 km/s hıza kadar izin veriyor. Kabinde minyatür bir direksiyon simidi, gaz pedalı ve orijinal gösterge panelinin bir parçası bulunuyor. İç mekan sadece 30 cm genişliğinde ve Andrea’ya özel olarak uyarlanmış durumda.

Bu radikal dönüşüm hem gülümsemelere hem de hayranlıkla karşılanıyor ancak günlük kullanım için uygun değil. Araç genellikle özel mülklerde kullanılıyor ve çapraz rüzgarlara karşı hassasiyeti nedeniyle bir refakatçi eşliğinde kullanılıyor.

İlk nesil Fiat Panda’nın dört milyondan fazla üretildiği biliniyor ve bugün klasik araç meraklıları arasında popülerliğini koruyor. İtalya ve Avrupa’nın çeşitli yerlerinde sahipleri araçlarını sergileme fırsatı buluyorlar ancak Marazzi’nin yarattığı bu özel versiyon, şimdiye kadar görülen en etkileyici modifiye araçlardan biri olarak dikkat çekiyor.

Related Posts

Bakan Şimşek, Londra’da: Türk lirasındaki oynaklık ciddi biçimde azaldı, Türkiye’nin büyüme potansiyeli yüksek

Şimşek, yatırımcı görüşmelerinde Türkiye’nin dezenflasyon sürecine ve büyüme potansiyeline dikkat çekti

Bakan Şimşek, Londra’da yatırımcılarla bir araya geldi: Kırgınlıklar azaldı

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Londra’da bir araya geldiği yatırımcılara kur korumalı mevduattan çıkış sürecinin büyük ölçüde tamamlandığını ifade ederek, “Mayıs ayı başından itibaren artış gösteren rezervlerle birlikte rezerv yeterliliği sağlanmış ve Türk lirasındaki oynaklık önemli ölçüde azalmıştır.” değerlendirmesinde bulundu.

Küresel piyasalar FOMC toplantı tutanaklarına odaklandı

Küresel piyasalarda, ABD Başkanı Donald Trump’ın tarifeler üzerinden ticaret gerilimini yeniden tırmandırmasıyla karışık bir seyir öne çıkarken, bugün ABD Merkez Bankası (Fed) Federal Açık Piyasa Komitesi’nin (FOMC) yayımlayacağı toplantı tutanakları yatırımcıların odağına yerleşti.

Bursa şeftalisinde hasat başladı, çiftçiyi memnun eden fiyat duyuruldu

Bursa şeftalisi ve nektarinde hasat başlarken, toptan kilogram fiyatının 100 liraya ulaşması çiftçiyi sevindirdi. Gürsu Ziraat Odası Başkanı Kamil Dönmez, Gürsu Ovası’nın normalde armut üretimiyle bilindiğini ve yoğunlukla bu ürünün …

Mevduatta parası olan herkesi ilgilendiriyor: Faiz geliri düştü

Bankada parasını mevduatta ya da fonlarda değerlendirenlere yönelik stopaj oranları yükseltildi.

İSO ikinci 500’ü açıkladı: Sanayi zorlanıyor

İstanbul Sanayi Odası (İSO), “Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu–2024” araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Bu çalışma, orta büyüklükteki sanayi şirketlerinin üretim, satış, ihracat ve karlılık performansını detaylı şekilde analiz ediyor …